Webinarserie – Öka kostnadskontrollen, Hantera indirekta inköp

Webinarserie

Öka kostnadskontrollen, Hantera indirekta inköp

Datum: 8 & 22 Februari

Tid:  Kl. 09.00 (30 min)

  • Del 1: Vad är indirekta inköp och hur kan hanteringen av dessa öka kostnadskontrollen
  • Del 2: Hur hanterar vi de indirekta inköp i praktiken. Demo och konkreta exempel

Som CFO eller ekonomichef tror vi att kostnadskontroll är ett ämne som intresserad dig. Därför är det nu dags att fokusera på hanteringen av indirekta inköp, då dessa ger dig möjlighet att få kontroll över kostnaderna. Indirekta inköp är de inköp som inte är kopplade direkt till er verksamhet, tex kontorsmaterial, IT-produkter och inköp av tjänster. Dessa kostnader kan vara till synes relativt små, men tillsammans utgör de en betydande del av företags totala kostnader och gömmer en enorm besparingspotential hos de flesta. 

 

I många företag finns ingen strukturerad hantering av dessa inköp och organisationen har inte alltid inblick i avtalade leverantörer, tjänster, produkter och priser, trots att det kan leda till betydande kostnadskontroll. Utan en modern lösning är det nästan omöjligt att ha kontroll över de indirekta inköpen.

 

I denna webinarserie kommer vi att gå på djupet kring hur företag kan uppnå kostnadskontroll genom att hantera indirekta inköp. Välkommen att delta!

 

(If you prefer to learn in english, sign up here. Welcome!)

Gå tillbaka